Dinosarj och annat

Hej. Först och främst hörde jag frasen "Lets get prehistoric" vilket jag tyckte var häftigt. Jag har tänkt börja använda den men problemet är att det är svårt att få det att låta lika ballt på svenska. "Nu blir vi förhistoriska?" Ska slipa på den.

Käkade middag med farfar på en lite resturang för ett par dagar sen. Det gick helt okej förutom att jag berättade att han nuförtiden brukar ha sånger på hjärnan... Sen började han sjunga olika låtar på resturangen och jag blev lite rödlätt om kinderna.

Idag var jag och en vän på en pizzeria i haga. Jag berättade för honom om "Lets get prehistoric" varpå jag skulle göra ett dinosarj-ljud. Det lät som en väldigt lång, väldigt högljudd harkling. Det var egentligen inte så pinit men väldigt roligt.

Tänkte också bjuda på en inblick i min hjärna: Ni vet när man handlar och 99 gånger av 100 vill man inte ha kvittot? Ibland tar jag kvittot ändå för att jag ska slippa säga "nä, du kan slänga kvittot" för att ibland när jag säger sådana saker får jag för mig att jag låter otrevlig/obekväm/cp-skadad.

Så jag tar kvittot, stoppar det i fickan och slänger i soptunnan vid utgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0