Släkten

Idag fyllde farfar år och min familj, farfar, mormor och morfar drog på haga kvarterskrog för att käka middag.

Min släkt är jobbig att vara med bland folk och jag tänkte berätta några av sakerna som hände.

När kyparen ville ta våran beställning tog han fram sitt anteckningblock varpå min farfar tar ut sitt tuggummi och lägger på blocket med den fullt naturliga förklaringen "Jag ska bara lägga ut tuggummit". Kyparen såg misstänksam ut.

Morfar spillde sås på bordsduken och fick för sig att varje gång man spiller så ska man ha salt på det. Hela bordet börjar såklart högljutt förklara att så inte var fallet och han börjar gestikulera så det flyger salt på oss som sitter brevid.

Någon fick för sig att vi på resturang skulle sjunga Jag må han leva. Jag som hatar att sjunga den överhuvudtaget blir inte gladare av att den ska sjungas bland folk.

Tre minuter senare kommer någon annan på att vi visst ska sjunga igen, men det enda som händer är att min släkt börjar nynna på USAs nationalsång. Jättekonstigt.

Jag svettades jättemycket av allt det här och de andra gästerna på resturangen visste nog inte riktigt vad det var de just hade fått uppleva

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha de är så jäkla roliga. Och konstiga =)

2013-08-13 @ 18:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0