Skola och golf

Efter att ha sovit jättedåligt pga bla nervösitet inför skolstarten så tog jag mej upp runt 06 imorse och gjorde mej i ordning inför Komvux-premiären
Väl där slog jag på mina charm-skills och drog ett misslyckat skämt eller två medan resterande 15 pers i klassen satt tysta och mådde dåligt över stämningen.

Engelska var första lektionen och där vann jag tävlingen i vem som snabbast blev klar med diagnos-testet så som en äkta alfa-hane lämnade jag in provet, sa lite fina ord till läraren och smet därifrån like a boss.
Perfekt start med andra ord.

Efter lektionen drog jag till Ollebolle för att bli spöad på NHL ett tag. Det blev dessutom frukost i form av kaviarmackor och pepsi max.

runt 13.00 tog jag sovpaus.

Lektion nr2 för dagen började 15:30 och åter igen var det sån där jobbig stämning med alla nya människor.
Den här gången var läraren en sån där superträig mattelärargubbe som verkligen visste hur man gjorde för att uttråka sina elever.

Det var så jävla usel introduktion att jag höll på att garva ihjäl mej inombords. Jag råkade släppa ut några fnissningar som jag hoppas att han inte märkte.
Fick dessutom en ny bästis. Nån tjej som satt bredvid mej som också skrattade åt gubben.

Det bästa var när han under 5-10 minuter skulle visa hur man köper böcker på internet. Det gick lite såhär, men i super segt tempo:
"Först trycker du ctrl+c, sen ctrl+v och då får du upp boke.... Vänta... det blev fel bok. Okej jag går tillbaka. Först trycker du ctr...." osv.
Så jävla tärd snubbe.

Sen har han magen att fråga om vi tyckte att han gick för snabbt fram och jag kunde inte unvika att svara "njae, jag tycker lite tvärtom... det går för långsamt".
Funderar på om han blev sur på mej eller inte men efter det pratade han lite snabbare.



Slog ett par hinkar på Skön golfs ranch med farsan idag. Det är faktiskt jävligt kul. Undra varför jag slutade med golf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0