Skratta med käften

Igår direkt efter skolan (dvs runt 09:30) så drog jag på coop och köpte tre liter pepsi max och en påse chips. Kassörskan tittade lite dömande på mej och sa "jaha... frukostdags?". Jag som är tjock skäms såklart varje gång jag handlar någonting som inte är grönsaker. Detta resulterar i att jag skäms varje gång jag handlar. Hur som helst så blev det ett lite nervöst och skamset skämt-svar om att det är ju bara torsdag en gång i veckan tillbaka varpå hon gav mej en blick som sa typ "snubben borde se över hela sin livssituation".

Sanna Per Mi och Dennis hade bokat bord på Skratta med käften. Nån stand-up grej här i stan.
Käk för 400. Inträde för 100. Mestadels dålig stand up men en trevlig kväll ändå. Det sjuka var att det var en tjej som var roligast. Tjejer kan inte vara roliga så jag fattar inte hur det gick till.

En superjobbig incident inträffade i "halvlek" då vi hade gått ut för en smaskig cigarett. Sanna, som bara känner konstiga människor, släpade ut nån Jonny-snubbe som såg ut att vara 8/10 på fullhetsskalan. Sådär att han konstant var tvungen att luta sej mot något för att kunna stå. Ut kommer en av stand-upparna det gick sämst för och när han gick förbi oss tänkte jag för mej själv "snälla gud, gör så att Denny såg honom" för denny har annars en tendens att vräka ur sej lite kommentarer om folk medan han tror att dom inte hör. Detta gör han oftast på max-volym i rösten. Jag blev lugn eftersom Denny inte sa något olämpligt och när den här stand-upparen gick in igen så var det istället Jonny som sa något. Jag har glömt exakt vad men det var något i stil med "Fan va bra det gick" medan han gjorde klapp-gester i luften. Stand-upparen gav vårat sällskap en blick som såg ut att mena både "jag vill dö" och "jag vill döda er". Jag ville sjunka genom marken och försvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0