Minns in fyllot?

Ja, sås.

Minns ni när jag skjutsade den där alkisen som hade en skadad katt? Jag med.
I förrgår på väg in till Mi hörde jag en bekand röst mumla något. Jag ser mej omkring och får syn på ett halvöppet fönster med en skrynklig fejja stirrandes på mej.

Det var min vän uteliggaren som satt där och tiggde cigg av mej. Sure, vi är ju ändå rätt tajta efter vårat tidigare kattäventyr tänkte jag. När han fått ciggen börjar han prata om att det är blod på golvet och att hans katt är borta. Jag låtsades vara intresserad dum som jag är och han fortsatte tjata. Efter ett tag sa han att jag skulle komma in och kolla på blodet. Dum och svag som jag är vågade jag inte säga nej utan gick in i en uppenbart galen mans lägenhet där det var blod över hela golvet och han var märkbart full.

SKITSMART IDÉ PER!

Väl inne fick jag gå runt och kolla på blodet medan han sa "Katten är borta", "Nånting måste ha hänt" och "Visst är det kattblod det här?". Det var i princip allt han sa i 10 minuter. Om och om och OM OCH OM OCH OM IGEN. Sånt jävla cp. Han skulle ringa polisen också sa han och han ville inte städa bort blodet på golvet så att det kunde användas som bevis för nånting. Till slut fick jag köpa min frihet med att bju på en till cigg och säga "nu tar du en cigg av mej och väntar ett tag, katten kommer säkert tillbaka men nu måste jag gå".

Fittlodis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0