Skåneland

Jag tror det var i måndags som jag drog en tråkig pokersession och blev så arg på livet att jag gick och sov runt 01. 05 vaknade jag dagen efter och såg min vän Martin online på facebook. En och en halv timme senare satt jag i bilen på väg till Kristianstad 100 mil bort.

Innan jag åkte fick jag byta bil med morsan då hennes bil faktiskt kan köra över 50km/h utan att hela bilen skakar och gör konstiga ljud. Det enda problemet var att hennes stereo inte hade någon ingång för musik men jag tänkte att jag skulle överleva med att lyssna på radio. Problemet var att radiofan vägrade fungera. Jag pillade på varenda jävla knapp men inget hände. Efter ungefär två timmar i en helt tyst bil vred jag på volymen och voila. Volymen hade varit på 0. Jag är fan dum i huvet.

Hur som helst tog färden ca 9 timmar. 4 timmars sömn och en och en halv påse ahlgrens bilar senare var jag i framme. Ont i foten som fan hade jag också. Krampat sönder efter att ha haft samma position aldelens för länge.

Jag var fett slö men vi gick ändå ut och lira lite biljard och mötte upp herr gummiankan på det lokala hang-outet. Det var fan skitkul att träffa sina e-kompisar igen. Hittade ett par superfulla unga damer också som var jättejobbiga. Att gå till och från den här biljard-pub-lekstugan tog ca 10-15 minuter och jag kände att foten ömmade en aning. No big deal tänkte jag. Två timmar efter hemkomst kunde jag knappt röra högerfoten. Det är nog bara jag i denna värld som kan ådra mej sånna skador av töntiga saker som att köra bil eller sitta snett i en soffa och förstöra ryggen i 2 veckor.

Har blivit en del onlinepoker, lite slöande, lite festande och hittills har det varit en skön vecka. Imorrn blir det förhoppningsvis livepoker med boysen och kanske en tur på stan och dagen efter det åker jag hem. Ser inte fram emot färden men borta bra men hemma bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0