Regnjävelsfredag

Denny och jag drog iväg en sväng för att käka kinabuffé. Som förväntat av oss anlände vi typ 10 minuter innan buffén "stängde" så kineskvinnan försökte fråga vad vi ville ha (det var slut på vissa rätter) men vi förstod inte ett ord av hennes kines-svenska så det slutade med att Denny fick en jävla massa extramat.
Inte illa tänkte vi ända tills kvinnokinesen sa att om vi inte åt upp skulle vi få betala extra.
Jag åt upp min mat men Denny som fick en i princip 3 portioner mat klarade inte av den utan i skam gömde han det han inte orkade äta upp under en servett.

Just när jag ätit klart vrålade kinesen ännu en gång nånting i stil med "FENG SHWENG BIIIIL" jag såg ut som ett frågetecken och hon försökte igen "SKUNG FLUNG BIIIIL".
En annan gäst på restaurangen fick översätta och till slut fattade jag att det var en lapplisa som pillade på min bil.

Jag gjorde några kraft-moves och i princip flög ut på gatan för att sedan spurta bort mot bil + lappjävel.
I verkligheten lufsade jag ut genom dörren sen älgade jag iväg i segt tempo med ena handen på bältet för att hålla upp byxorna.
Tänk er att ni nyss ätit hundra kilo kina-buffe och sen ska springa iväg (lägg till att ni väger 100kg, inte motionerat på 10 år och rökt 10.000 cigaretter). Jättetråkigt med andra ord men jag charmade lapp-personen och som förväntat undvek jag böter.
Still above the law

Lite senare drog vi till sjukhuset för att hälsa på Chrille som lyckats bryta ryggen.
Väl på sjukhuset träffade vi Lillen och nån annan dam. Dom gjorde något hemligt test och vi vågade inte fråga efter en mer detaljerad anledning.
Väl hos Chrille satt vi och snackade nån timme innan vi drog iväg och tro på fan Lillen fortfarande satt där när vi kom ner.
Trevligt att se hennes fejs ibland också liksom.

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Jag berättar för dig när jag träffar dig nästa gång! Vilket jag tycker blir

nästa vecka, vad sägs om det?

2011-07-01 @ 21:01:13
URL: http://littlemother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0