Så trött på fittskolsystemet

Efter att ha briljerat från början till slut i engelska B har jag en uppgift kvar. Att läsa och muntligt summera boken. Skitlätt. Om det inte hade varit för att den enda boken jag fick tag på visade sig vara jättetrög och ointressant.

Jag skrev ett mejl till min lärare och skrev att jag inte skulle göra den uppgiften och vipps gick jag från VG till IG. Jag har redan läst och redovisat en bok tidigare. Den boken redovisades i text. Men jag har gjort ett tiotal muntliga uppgifter också.

Vad är det med den här sista boken som gör att jag går från ett VG-MVG till ett IG tro? Jo det är såklart för att i betygskriterierna står det att jag måste läsa två böcker. Man kan ju tycka att någon, någonsin skulle komma på tanken att ta hänsyn till eleven. Min lärarare vet att jag är bättre på engelska än någon annan i den kursen inkl. läraren själv men ändå ska det vara omöjligt att ge mig betyg om jag inte läser den där förbannade boken.

Så vad händer då? Jo, det självklara. Jag protesterar mot skolan genom att vägra läsa den här boken och på så sätt ge mig själv ett IG. FUCK THE SYSTEM!

Fuck me.... Så jävla trött på det här. Funderar på att tröstäta chips eller tröströka cigaretter. Men då måste jag klä på mig. Jag är arg och besviken på skolnegrern och mig själv. Horfittnegerskola. Det finns två riktningar mitt liv kan gå i nu. Den ena är att bli nån sorts minister som basar över skolan så jag efter tusentals år av felande system kan jag äntligen på 10 minuter ordna så att skolan blir perfekt. Eller så skapar jag en terroristorganisation vars enda mål är att bomba sönder allt vad skola heter i Sverige tills någon får upp ögonen för vad jag sett i hela mitt liv.

Komvux Sundsvall, dina dagar på den här jorden är räknade mother fucker

<- Jag när jag är på väg att spränga skolan

Kommentarer
Postat av: broder X

Du verkar ha kissat lite i brallan på bilden.

2011-12-16 @ 08:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0