Nyvaken och nygrindad

Halloj, tänkte testa om det blir bättre med att bara print screena en handhistorik. Om nån bryr sej kan ni posta en komment och säga om ni gillar jpegen bättre än de förra handhistorikerna.


Carlsberg är ett mongo och spelar alltid efterblivna händer i 3-bettade potter.
Pre: han 3-bettar mej på knappen och jag övervägde att 4-betta. Borde gjort det i efterhand tror jag men jag valde att kallsyna.
Flopp: Kung-hög flopp vore dåligt om han har en vettig hand här men jag förutsätter att han har exakt ingenting så jag checksynar. Hade kunnat slå om redan här men jag antog att han skulle lägga sej då.
Turn: ett helt blankt kort (trodde jag). jag checkar och han får beta igen. Nu är det dags att ta hem potten känner jag och går all in varpå han blixtsynar och visar upp nöten med 54s. Gud vad jobbig han är.

Hade jag 4-bettat pre hade jag vunnit 19€ men jag tror nog det är bättre att låta honom bluffa lite när man har en hand som TT. I det här fallet sket det sej mej han hade förmodligen spelat likadant om han var helt tom.
Det enda jag är lite kluven om är om jag borde check raise flopp istället för turn. Det är ändå en drös överkort som kan komma som gör handen jobbigare för mej.

-----

Hur som helst. Jag vaknade med lite ont i nån muskel på ryggen (guitar hero skada) men som den man jag är så ignorerade jag det och spelade poker. Att vilja spela poker var det längesen jag kände men idag fanns den känslan där igen och det känns riktigt skönt.
Förhoppningsvis kommer den känslan finnas kvar framöver så jag kan börja spela på allvar igen.

Spelade som sagt en timme idag och resultatet landade 783€+. Riktigt skön start på dan.
Större delen av vinsten kom från samma snubbe. En kille som tydligen tog det personligt när jag vann 3 småpotter mot honom så han började pusha massa skräp mot mej men det är bara att tacka och ta emot.

Nu väntas tvättid klockan 14. Även om jag är rikskändis för att aldrig tvätta och istället köpa nya kallingar så känner jag att det är dags att kanske tvätta till slut.

Over and out

Kommentarer
Postat av: david

jag tror jag föredrar den andra handhistoriken mer...!!!!!!!!

2010-10-12 @ 18:42:49
Postat av: Mallis

Heeej Peeer!

2010-10-13 @ 16:55:56
URL: http://mallaballa.blogg.se/
Postat av: per

heeej mallis

2010-10-13 @ 16:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0