Episk lördag

Vaknade av ett telefonsamtal av min bror som blev sur på mej för att jag skulle vara med crille istället för honom.
Sur, morgontrött och hungrig gick jag och spelade poker. Katastrofsession var det. Inte för att jag spelade dåligt (aldrig mitt fel) utan det var den andra "cp-dagen" denna månad när allt går åt helvete.
Jag körde 4h poker vilket är mer än vad jag gjort på kanske ett och ett halvt åt så jag är fett nöjd.

Den sessionen låg jag ca 1200€ back men i slutet lyckades jag ta tillbaka lite av förlusterna och jag slutade 600 back till slut.


Crille och jag drog till CG och handlade allt man behöver för en taco-lördag plus ca 8l pepsi max. Som vanligt fick han sköta stekandet av köttfärs och jag fick hacka gurka. Börjar bli lite utav en expert på gurkhackning nu känner jag.

Som vanligt när det är taco-kväll så äter jag tills jag mår illa och har ont i magen i 3-4 timmar efteråt.
Såg Scott Pilgrim medan vi käkade. Lysande film, check it out.

Efter maten blev det två timmar poker till för sammanlagt 6 timmars spel idag. Det låter toppen men eftersom jag förlorade 850€ till så är det inte så kul.
Jag satt mest och skrattade hela sessionen. Vad jag än lyckades hitta för kort så lyckades jag förlora mot Q3 i varannan hand. Ingen tilt, inget dåligt spel och det är jag fan nöjd med.

Näst sista dagen i månaden och jag ligger 132€ upp. Månadslön på 1300 är inte så mycket att hurra för men å andra sidan kommer jag få rakeback på minst 1100 så då är vi uppe i runt 12.000 som känner lite rimligare.
Jag har ju förstås morgondagen på mej att ta igen lite förluster men om jag lyckas förlora imorrn så jag hamnar back för månaden är lite jobbigt för psyket.

Men jag är absolut inte missnöjd. Jag är lycklig. Så jävla skönt att äntligen kunna spela poker utan att bajsa på sej igen, och att faktiskt _vilja_ spela poker igen ger mej en framtid igen.

Det här är första månaden på mina comeback och jag har dragit in en duglig summa och massor av igentagna rutiner. Det är dessutom första gången på säkert två år som jag spelar på den nivån jag är vilket gör det hela lite mer godtagbart att inte ha så bra resultat.

Nästa månad ska jag ha som mål att spela 45 eller 60h spelade.. Får se vilket nummer det blir i övermorrn.

Nu ska jag fortsätta må illa efter hetsätningen och kanske kräkas lite i munnen. Adjö vänner och fiender.

Kommentarer
Postat av: Marrabarra

Hejja Per friskt humör!!

2010-10-31 @ 17:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0