Dag 5, Tisdag

Hej vänner och beundrare
Idag har jag gjort sjukt många aktiviteter. Jag åt lunch med min mor och David, jag hämtade en skrivare i mina föräldrars lägenhet och sist av allt så handlade jag snus.
Allt på en dag!

Lirade en timme poker idag och det gick finfint med hela 450€ plus.

-------
Hand Information
Game: No Limit
Room:
Blind: $1 / $2

Table Information
Seat 1: darkrideee ($646.24)
Seat 2: ruben_hbg ($188.86) Dealer
Seat 3: thel4tch ($472.20) Small Blind
Seat 4: Hero ($400) Big Blind
Seat 5: doyle777 ($383.70)
Seat 6: totoking ($404)
Dealt to Hero



Preflop (Pot:3)
totoking FOLD
darkrideee RAISE $6
ruben_hbg FOLD
thel4tch FOLD
Hero CALL $4

Flop (Pot: $13)

Hero CHECK
darkrideee BET $9
Hero RAISE $30
darkrideee CALL $30

Turn (Pot: $82.00)

Hero BET $50
darkrideee CALL $50

River (Pot: $182)

Hero CHECK
darkrideee BET $139
Hero CALL $139

ShowDown:

darkrideee  SHOWS

Hero  SHOWS


Hero win the pot: $182
----
Enorm handhistorik men det är det enda jag fått att fungera hittills. Det är jag som är "Hero" btw.

Preflopp: Relativt standard syn. Läggning är det såklart ingen fråga om men att höja är inte helt uteslutet.
Flopp: Check raise is the only way to go.
Turn: Här tycker jag att jag betar aldelens för svagt och borde kunna ta mer betalt.
River: Antagligen är det för att jag spelat så lite på senare tid men att check syna är så uselt. Borde tryckt in hela degen med en check raise.
Det andra alternativet är att göra ett stort värdebet.
Hade vi haft normala stackar hade jag inte brytt mej utan bara kört in alla pengar men eftersom vi har dubbla inköp så kommer rädslan av att vara uppe mot ett högre set.
QQ/KK/AA satte jag honom på efter hans syn på turn (fel Per. Fel!) och då såg inte brädan så superskojjig ut men vafan. Man kan inte sitta och vara rädd för setups.

Hej då kids, nu blire nhl11 med min bror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0