3.5h förnedring

Hej beundrare!

Idag har varit en mindre lyckad dag. Kan börja med att säga att jag backade ca 1400€ vilket är rätt mycket på min nivå.
Det var helt enkelt bara en sån dag och jag kan inte göra något åt saken. Det är bara såhär spelet funkar och jag får väl acceptera det som vanligt.

Har spelat mer idag än vad jag gjort senaste 3 månaderna tror jag, så jag är väldigt nöjd ändå.

Vettefan vad jag ska skriva mer. Jo! en handhistorik såklart

Table info:

Dealer
Seat 1: sorcan (€187.95)
Posts small blind €1
Seat 2: lillaamita (€98.46)
Posts big blind €2
Seat 3: LaRepicha (€298.10)
Seat 4: deaderboy (€211.40)
Seat 5: joocs (€261.20)
Seat 6: ParkerPyne (€232.70)
Dealt to deaderboy

Preflop: (Pot: €3)

RAISE deaderboy, to €6
FOLD joocs
CALL ParkerPyne, €6
FOLD sorcan
FOLD lillaamita
FOLD LaRepicha

Flop: (Pot: €15)


BET deaderboy, €12
RAISE ParkerPyne, to €26
CALL deaderboy, €26

Turn: (Pot: €67)


CHECK deaderboy
BET ParkerPyne, €44
ALL-IN deaderboy, €179.40
CALL ParkerPyne, €179.40

River: (Pot: €457.80)

Showdown:

SHOWS deaderboy

Mucks ParkerPyne

deaderboy wins the pot of €422.80

Den enda vettiga jag hittade så jag får väl analysera den lite.
Preflop: Standard. Han synar i sen position och kan ha lite vad som helst.
Flop: Jag drar ett vanligt c-bet på 12 och han slår om till 26. Här sätter jag honom på Kx, 44 eller bluff och jag kallsynar. Hade bordet varit dragvänligt hade jag höjt.
Turn: Esset kommer och förstör hela handen för mej. Jag vet inte riktigt hur jag ska spela optimalt här eftersom i princip alla händer förutom 44 kommer vilja stänga ner potten.
Han betar ut ett normalstort bet och jag får timebanka för att fundera hur jag ska spela vidare.
Jag tror inte att han bluffar när han betar turn. Esset förstörde "dynamiken" i handen. Jag tror att han tror att jag har antingen Kx eller något underpar, typ QQ, JJ eller TT. Jag bestämmer mej för att pusha till slut och ber till gud att han gör en hjältesyn om han sätter mej på mellanparet.
Han timebankar och jag sätter honom på exakt KQ. Efter lång betänketid synar han och jag tar potten.

Jag är fortfarande rostig på poker men jag är nöjd med mina reads den här handen. Frågan är ju om jag spelade den rätt.

Förresten är min mamma asbra och har lagat massa mat åt mej som jag kan mumsa på.

Adjö mina vänner

Kommentarer
Postat av: Broder Olarsson

Berätta vad som hände dagen därpå när du och din bror var på väg till thairesturangen! Det där med gubben och den plötsliga giren! thihih

2010-10-08 @ 22:41:31
Postat av: Per the man

Men gerejrå. Jag vill bara glömma den dan

2010-10-09 @ 00:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0