September ser bra ut

Hej alla shorties.

Har fixat en "back up-sida" för dom gånger det är ont om bord uppe på min nuvarande sida.
Satte in 1400$ och småspelade lite. slutade på ca 1600$ efter nån halvtimme.

Spelade också en rätt kort session på fortunepoker som gick lite bättre, 650+ blev det.
Månaden ser jävligt fin ut i nuläget. 122500kr+ (12793€+)

Har blivit mer och mer sugen på en ny lägenhet men eftersom jag inte finns "på radarn" får jag inte ta lån och då blir det svårt att få tag på en insatslägenhet, däremot finns det en hel del fina hyresrätter. Får väl se hur det blir med det framöver.
Blev lurad av banken idag som vanligt, fick mitt VISA-kort som jag väntat på en månad, men när jag kom hem märkte jag att det var ett kort som var spärrat så nu får jag vänta på ett nytt ospärrat kort.
Tack handelsbanken.

Kan dra upp en halvintressant hand från fortunepoker



Kan börja med att säga att Mathias Rex är en riktigt bra regular som jag gärna inte ser på mitt bord, men samtidigt har jag några tusen händer spelade med honom så lite halvkoll har jag nog.

När  han höjer utg pre flopp tar jag den lite tighta linjen och kallsynar på knappen. Inget fel med det förutom att det finns en lite chans att bli squeezad från blindsen, men samtidigt maskerar det handens styrka. Folk är inte vana att bli kallsynade av AQ på nl400 och detta är det som blir viktigt senare i handen.

Floppen kommer fina Q56 med möjligt färgdrag. Han gör ett standard C-bet vilket jag oftast ser som en träff av något slag. Folk checkar ofta den här sortens floppar när dom inte har position (och är inte blivit hjälpta av floppen).
Med min premiumhand måste jag självklart höja på den här dragiga floppen.
Han tänker inte länge innan han trycker på pottknappen och jag blir tvungen att ta ett beslut.
Här sätter jag honom på en semi-stark hand. Jag tror att han tror att jag har ett färgdrag och det är exakt det jag försökt representera på floppen (genom omvända timing tells och storleken på min raise).
Jag sätter honom på antingen KQ, färgdrag, överpar eller set. Set är inte så troligt då han blixthöjde mej på flopp. Folk med starka händer brukar oftast tänka ett tag innan dom agerar. Dom funderar på hur dom ska få ut mest pengar osv.

Jag känner att jag leder minst 80% av gångerna här jag tror ganska starkt på en KQ eller AQ i hans hand. Jag tror han 3-bettar floppen för att han inte sätter mej på en sån stark hand som AQ utan möjligtvis QJ/QT eller färgdrag.
Självklart är jag inte säker på min teori, men det känns väldigt troligt. Jag tänker en liten stund och pushar sedan.
Han i sin tur tänker en stund (nu vet jag att jag har honom) och synar sen.

När jag får se ärgen sitta på turn känns det inte lika kul men det slutar med att potten skickas till mej och han muckar.
Jag står fast vid att han har KQ. Det är den enda troliga handen. Tror inte han skulle spelat så med 78 på en färgdragsbräda. Ett 8-högt stegdrag står sej trots allt inte så bra mot ett färgdrag.

/Per the man


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0