Per och poker. En bakgrundshistoria




Hej dyrkare och sektmedlemmar.

Eftersom jag tänkte rikta in den här bloggen på mitt liv som pokerspelare så tänkte jag ta en tillbakablick först.

Vettefan när jag spelade poker för första gången. Antingen var det med Pungkulecrille Spannis och Denny live eller så var det med Idde, Orre och de andra internetkidsen online.
Hur som helst så hoppade jag av skolan efter ett år i gymnasiet och efter det har jag försökt tjäna pengar på ett eller annat sätt. Jobb har aldrig verkat så attraktivt så jag brydde mej inte om att söka jobb.

Efter ett par år efter att jag hoppade av skolan så insåg jag att poker kunde man nog tjäna pengar på om man blev duktig.
Jag började spela på svenskaspels poker och förlorade såklart konstant i början, småpengar iofs, nån femtiolapp hit och dit.

Plöjde igenom en hel del pokerböcker för att bli bättre. Minns en natt då jag läste igenom en hel bok. På den tiden var poker ganska beroendeframkallande, och i nuläget är det nästan jobbigt att behöva spela.

I nuläget har jag spelat 2.5 år har jag kommit fram till, give or take a few months.
Jag är en tjurskalle och har alltid varit det. Om jag säger något så kan jag aldrig ta tillbaka det. Ett nej betyder alltid nej och det går inte att ändra på i min värld tex.
Så när jag bestämde mej för att tjäna pengar på poker lade jag all energi på att bli bättre och har kämpat i 2.5 år för att komma dit jag är idag.

Vägen har inte varit lätt kan jag säga. Har gulat (varit pank) ett antal gånger. Lånat pengar till hyran osv. Poker tar på psyket när det går dåligt vilket delvis har resulterat i att man nuförtiden knaprar antidepressiva (asbra investering,  har tjänat några hundra tusen sen jag började med dom). Jag rekomenderar ingen att börja spela poker idag. Det är för lång väg till pengarna så att säga. Dessutom kan ditt liv gå åt helvete om du tar dej vatten över huvudet.

Ungefär för ett år sen flyttade jag hemifrån med 13.000 kronor som kapital. Tanken var att antingen skiter sej allt, eller så kan jag leva på poker. Det gick rätt bra första månaderna men i januari gick allt åt helvete och jag gulade. Gjorde något som jag skäms för men inte ångrar, jag började ta pengar från mina fonder som min familj sparat åt mej sen jag var liten för att finansiera pokern.
Var väl inte my proudest moment, men samtidigt var det en nödvändighet för att överleva och idag är jag glad att jag tog pengar därifrån. Hade jag inte gjort det hade jag inte haft möjlighet att fortsätta spela poker och till slut bli riktigt vinnande som jag är idag.

I januari/februari nån gång gjorde jag mitt livs bästa investering, jag blev medlem på en poker-coachnings-sida där pokerproffs spelar in när dom spelar och kommenterar under tiden. Detta hjälpte mej enormt mycket och sen dess har jag vunnit stabilt.

I nuläget tjänar jag ca 100.000kr i månaden skattefritt och lever mitt liv som jag själv vill. 90% frihet i livet. Precis det jag siktat på sen jag började med pokern.

Nackdelen är att jag lever sjukt osocialt nuförtiden, men vafan. Får väl köpa nån rysk kvinna att gifta mej med om det skulle krisa.

Over and out
/Per Nilsson - Er uggla i mossen

Kommentarer
Postat av: Wimp

Annars kan du ju alltid gifta dig med mig! Skojjsigt att läsa btw!

2008-09-27 @ 19:36:06
URL: http://wimp.blogg.se/
Postat av: Jesper

hade dock varit sjukt mycket roligare om ditt liv verkligen sket sig.



ditt jävla as

2008-09-28 @ 17:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0