Ointressant session

Planerade att lira en timme eller två här på söndagskvällen men det var ont om bord uppe och när jag väl började spela tog det inte lång tid innan folk började försvinna inför (det jag antar är) deras jobb-måndag.

40 minuter blev det iaf, och ett bra resultat för den korta tiden också 531€ drog jag in i kassan.

Ingen hand som var speciellt intressant så jag kollade igenom handhistoriken och tog den hand som jag vann mest på.
Kan väl göra nån liten analys.



Spelaren på plats 3 med namn Maiskia har jag aldrig sett och är därför antagligen dålig. Dessutom limpar han UTG här vilket stärker min teori.

Så han limpar och jag höjer självklart. alla lägger sej fram till fisken som helt förväntat synar.
I det här läget är hans range i princip allt utom premiumhänder.

Floppen ger oss toppar vilket kanske inte ger oss fjärilar i magen men mot en fisk brukar det vara nöten.
Han checkar och jag trycker ut ett standardbet helt enligt glimnes pokerhandbok.
Nu blir det lite klurigt för herr fisk bestämmer sej för att göra miniraise. Här blir hans range någont med definerad. Han har träffat en del av floppen, men frågan är vad.
En miniraise i det här läget är antingen nöten eller en svag hand. En svag hand är vad jag hoppas på och det innebär i mina ögon KJ,KT,Kx, 9x, 87 eller färgdrag.
Att lägga sej här skulle vara väldigt vegt iom den dragiga brädan så då är frågan: syn eller höjning?
Att höja borde vara rätt om vi har bästa handen, men om man ska tänka till lite så kan man konstantera att höjer jag så slänger han alla händer vi slår (förutom dragen som han synar eller pushar) och alla händer som slår oss lär inte lägga sej.
I slutändan så blir det helt enkelt ett värdebet åt honom varje gång vi är slagna och mot ett färgdrag har vi inte allt för bra equity, speciellt inte ett A-högt sådant.

Däremot, hade jag haft AK hade jag nog höjt. Kanske också KQ. Men KJ känns inte riktigt som en hand man vill slänga in degen med här.

Så vi tar en syn och turn är en 9a. Suck tänker jag eftersom jag hoppats på att han har något i stil med A9.
Potten är på 165 och han betar 44. Idiot.
Min erfarenhet säger mej att detta antingen är en kåk eller färgdrag som vill se river billigt.
Nån gång då och då kan det vara en svag kung också.
Även om vi kanske inte älskar läget så måste vi såklart syna här även om Glimne skulle förespråka fold mot det uppenbara fyrtalet.

River är en till 9a och äntligen kan man andas ut. Det enda jag inte vill se nu är en shove för då har han fyrtal och jag är för dålig för att lägga min kåk.

Han checkar vilket i princip alltid betyder färgdrag här, jag funderar ganska länge och gör sedan ett bet på 56 i en 253-pott. Förhoppningen är att han ska bluffhöja med sitt missade färgdrag, men istället får vi en syn och han muckar medan vi ser markerna fara mot våran plats.
Jag trodde aldrig att jag skulle bli synad där. Var 90% säker på en blixtfold.
Så vad i hela friden har han?
Det jag skulle gissa på är TT-JJ-QQ. A-högt färgdrag eller möööööjligtvis 66.

Skum hand men man får väl bara säga "please come again" till fisken med ett leende på blygdläpparna.


http://pokerhome.com/Deader/profile

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0