Efter en motivationssvacka..

..Har jag inte spelat så mycket senaste veckan förutom ett par korta sessioner.
Men idag var jag taggad så jag plockade upp 8 bord och började nöta.
En fisk som antingen är lottomiljonär eller har rika föräldrar sitter på de flesta bord. Förstår inte hur han kan spela på denna nivå.

Efter bara några få händer hittar jag klonken mot honom. Efter att han spelat pre flopp som den totalfisk han är släpper jag aldrig när han ställer på floppen. inte illa att vinna 10.000kr när man har 14% chans att vinna men det är väl bara att tacka och ta emot.


-----

Ca 20 händer senare på ett annat bord möter jag en fisk jag aldrig sett förut som sa sej ha AK.
Korkad som han är re-raisar han inte ytterligare pre utan låter mej få en chans att bluffa bort honom på en låg flopp. Idiot.
När väl floppen har kommit kan varken han eller jag spela på ett annat sätt. Jag checkar för att jag i princip floppat nöten och vill ge honom en chans att bluffa. Jag är inte rädd för något kort på turn så jag kan släppa ett gratiskort om han checkar bakom.



---

Största förlusten var den här handen. Borde foldat pre men vi var något djupare än vanligt och den var suited. Problemet med en sån här hand blir ganska tydligt när man ser spelet på den här floppen.
Vet inte riktigt om jag borde lagt mej såhär i efterhand. Hans range är här: TT, AK eller bluff. Försökte inge en omvänd timingtell och betsizade så det skulle se ut som att jag ville stjäla potten. Dvs jag försökte framkalla en syn vilket han kan ha läst som svag (som jag ville) och då pushat som en bluff.
Därför är jag fundersam om jag borde synat eller inte.
Hur som helst hade jag sluppit beslutet om jag bara foldat pre.




Sessionen slutade på 539€+ vilket är helt okej,

http://pokerhome.com/Deader/profile   <--- Där kan ni se hur mitt pokerspel går

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0