"Det duger i krig"

Hej medborgare och medvurstar.

Drog en till session och det var ganska felfritt spel i överlag, tyvär förstörde fru fortuna en hel del.




Den enda intressanta handen här.
Lite historia mellan mej och klonkovic, han har dragit ut mej ett par gånger innan så det är väl lite personligt nu och det är väl anledningen till synen pre.
Floppspelet är standard.
Turn är nöten och vi har ett par alternativ till hur vi ska spela.
1. Check raise (det som känns uppenbart)
2. Bet.
Jag fick fundera lite här och kom fram till att det är bäst att beta rakt ut på den här nivån.
Resonemanget går såhär: Check raisar jag så vänder jag i princip mina kort upp och ner då det bir så tydligt att jag har minst 2-par vilket innebär att han lägger sej varje gång och jag får bara in hans bet. Men om jag betar ut turn kan han få för sej att jag har ett svagt ess och då kan jag förhoppningsvis få in ett litet bet på river också. Så jag väljer att betta 40 in i en pott på 55. För att inte visa för mycket styrka.
När han synar så sätter jag honom på framför allt AJ AQ eller AK, ibland A7 eller A8. Qj är i princip det enda drag jag kan sätta honom på här för det ger honom öppet stegdrag.

River: Q (78TAQ)
Här får jag den där stora varningslampan i hjärnan som säger åt mej att lugna ner bettandet.
Det finns tre alternativ
1. Check. syn
2. check raise
3 Bet, ???

Check syn känns väldigt svagt då det finns en risk att han checkar typ A5 bakom.
Check raise känns farligt och det ger inte mycket värde. Har han AJ kommer han syna ett bet. Men han kommer inte syna våran check raise så det är -EV
Så bet är rätt alternativ. Jag väljer att beta 64 i en 135 pott (notera hur rädd jag är för AQ redan här) och som väntat får jag en höjning mot mej.
Att syna här känns jävligt tunt egentligen och jag borde verkligen folda. Känner mej slagen 90% av gångerna. Men som vanligt finns det några faktorer som framkallar synen

1. Jag blir förbannad och tänker "Nu måste jag få se vad han drog ut mej med den jävla horan!"
2. Jag betar svagt vilket kan frammana en bluff (enbart troligt om han har QJ och missat draget)
3. Det är fullt möjligt att han höjer A7 eller A8 här.

Men faktum är att jag borde lagt mej. Jag vet att jag är slagen här och tiltad som man är söker man ursäkter för att få syna. En av mina svagheter i poker.

Sessionen slutade iaf 351+ efter många upp och nergångar.
http://pokerhome.com/Deader/profile

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0