Jag är plus!

Ja, ni läste rätt. Jag är plus! Händer inte ofta nuförtiden känns det som så varje plus-session känns som en gåva från pokergudarna och jag är såklart evigt tacksam för varje euro som hamnar i min rulle.

Ska tips om största fisk-regularen på boss nl200/nl400.
Aktion heter han och är från Norge. Precis som hans nickname påpekar så är han sjukt bluffbenägen och hemskt enkel att slowspela allt mot. Han är dessutom känd för att pusha any two pre flopp. Idiot.

Här har vi ett praktexempel på hur snubben spelar.


Att han synar mitt 3-bet (nötvarning) på floppen är så sjukt korkat. Antagligen sätter han mej på överpar och tänker bluffa alla scare cards eller om han förbättrar. Som jag skrev över så är han enkelt att slowspela mot. Den här brädan är dock ingenting jag vill slowspela på utan position utan jag vill få in mina pengar på flopp.
Förhoppningen med mitt lilla 3-bet på floppen var att han skulle pusha vad han än hade men istället väljer han att syna.
När turn kommer tänker jag bara "YES! han kommer donka bort alla pengar". Sagt och gjort.
En check-syn senare var jag ett inköp rikare.


Har blivit inspirerad att börja öka på min kunskap och vårda min hjärna lite mer än vad jag gjort på senaste tiden så jag var på bokia idag och handlade 4 böcker om psykologi i olika former och den viktigaste boken som handlade om hur man avläser en katts beteénde vilket kan behövas. Mina armar och händer är alltid fulla av rivmärken (när ska jag kunna tattuera mej om jag bli riven hela tiden?). Så förhoppningen är att kunna styra upp katten så han fattar att mina händer inte är hans leksaker.
Ps. Såg på "the dog-whisperer" och där fanns en hund som hette Pepsi precis som min katt. Helt sick.

Problemet med att läsa för mej är att det är inget jag gör "bara för att". Alltså, jag har ingen lässtund utan om jag läser så är det medan jag sitter och krystar på toaletten. Men man är ju från serietidning-på-toan-generationen så vafan. Det ligger i mitt blod att läsa när jag skiter. Att läsa när jag ska sova är uteslutet pga två saker: Ingen nattlampa och det är så mycket mer intressant att glo på nån serie innan man somnar. Dessutom hittar jag aldrig nån bra position att läsa i så jag vrider och vänder på mej hela tiden.

Hur som helst så är tanken att jag ska plöja igenom lite böcker. Har alltid varit ganska dåligt allmänbildad vilket stör mej.
Jag har hög IQ men det skulle jag gärna byta mot kunskapen vissa besitter. Kunskap är mer värt än IQ.
Jag fungerar som så att jag är dålig på det mesta men vissa saker är jag sjukt bra på.

Nu blir det kanska lite coachning åt Martin the man

Kommentarer
Postat av: Wimp

Yay! Du och jag är precis lika när det gäller böcker. Skillnaden mot för mina toabesök? Well, toastolen sitter så jävla högt upp här i lägenheten att man inte kan ta stöd med armbågarna mot knäna, vilket är ett MÅSTE i min toaläsning. För nu måste jag koncentrera mig på att balancera mig. Måste "stå på tå" när jag sitter och skiter. Det suger.



Lösningen? Jag läser på bussen mellan Göteborg och Oslo när dom resorna sker. Obs, jag bajsar betydligt mer ofta än jag åker buss.



Fast jag läser inte prettoböcker! Jag läser om Hunter Thompson och knark!

2008-10-14 @ 20:51:45
URL: http://wimp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0