Att utvecklas som spelare

Tänkte bara skriva en del om hur jag gjorde för att bli en bättre pokerspelare.
Jag hade en (iaf vad jag trodde) sjuk downswing i början på året som höll på att knäcka mitt psyke totalt. Allt gick fel och jag gulade ett par gånger. Var tvungen att låna pengar till hyran av farsan och det kändes inge bra.
I det läget var jag mer motiverad än någonsin att bli bättre på poker men jag visste inte riktigt hur det skulle gå till.
Allt jag kunde om poker innan dess var vad jag själv lärt mej genom erfarenhet och ett antal pokerböcker. Visst, pokerböcker kan väl vara bra antar jag, men vafan, det är aldrig något konkret man lär sej utan snarare pyttesmå bitar av information som lätts glöms bort och man missar ofta sammanhanget.
Det som gjorde att jag gick från marginellt vinnande till stabilt vinnande i poker var utan tvekan att jag signade upp på stoxpoker.com som är en utav många coachnings-sidor där proffsspelare lägger upp videor på när dom spelar poker online. Sjukt mycket bättre och enklare sätt att lära sej bra poker. Att signa upp där kostade ca 100$ och sedan 20$ per månad. Bästa investeringen jag gjort. Dom 200$ jag betalat till den sidan har gett mej X-antal 100.000kr.

Som sagt, innan det så kände jag mej som en vinnande spelare med otur och samtidigt hade jag inget att gå på. Jag visste inte hur andra spelare spelade exakt eller hur man borde spela pre flop. "hur mycket får man syna pre flopp med ett pocket par" var en typiskt fråga man äntligen fått ett vettigt svar på.
I nuläget har jag avslutat medlemskapet på stoxpoker och istället signat upp på cardrunners.com som i princip är samma sak. Ett par mer kända namn och möjligtvis lite bättre innehåll. Inte ofta jag kollar på coachningsvideor nuförtiden men då och då om det går dåligt ett par dagar i streck kan jag sätta mej ner och glo på en video för att få in pokersuget igen.

Efter att jag blev bra på poker har jag gjort ett försök att sprida min nyvunna kunskap till folk som vill bli bättre och då blir det oftast att vi snackar med varandra på något prat-program samtidigt som en av oss spelar och den andra ställer frågor/kommenterar. Jag har märkt att detta är inte bara bra för personen som blir coachad utan även jag gillar att verkligen sätta mej in i varje hand och försöka utvärdera vad som är mest vinstgivande i olika situationer. Vissa gånger blir det fel och då får man försöka lära sej av misstagen till nästa gång.
Om man sitter för sej själv och spelar 10 bord samtidigt är det lätt att hamna i ett mönster där man går mer på "så här brukar jag göra" än att anpassa sej till situationen.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Wimp

Jag borde fan lyssna på dig nån gång så jag kan förvalta mina mynt när jag väl känner för att spela bort en femhundring..

2008-10-14 @ 21:05:38
URL: http://wimp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0