Plus!

Idag blev det 1400€+ vilket behövdes. Var all in minst 15 gånger på en timme. AK mot QQ i princip varje gång.

Tänkte dra en analys på en lite konstigt spelad hand.



Pre flopp synar jag helt enkelt med KQ i position vilket är helt standard.

Floppen är bra men långt ifrån perfekt.
Problemet med den här floppen är att om jag hamnar all in så är jag antingen slagen eller 50/50, och om jag höjer hans bet kommer han inte syna med något jag slår (förutom ett drag möjligtvis). Vanligtvis brukar jag dock höja här, men den här gången kände jag för att ta en mer passiv linje så jag kallsynar floppen med tanken att höja alla blanka turns.

Om jag höjer på flopp kommer jag aldrig hamna all in mot något jag slår som sagt, förutom ett drag. Om jag däremot höjer turn kommer dragen inte ha möjlighet att se riverkortet och det kommer förvirra motståndarna (detta är alltså uttänkt på flopp och inte något jag skriver efteråt för att det ska låta som att jag är dan glimne.
Problemet är att nästan halva leken kommer döda aktion men den här gången var det en kalkylerad risk jag tog.

Turn blankar och jag pustar ut. En 5a kan inte hjälpa honom såvida han inte råkar ha 55 på handen.
Han betar 68 vilket egentligen inte säger så mycket. Han kan ha exakt vad som helst och dubbelbarrela men många spelare brukar iofs undvika att göra det på den här sortens brädor då dom kommer få syn av fler händer än på en torr bräda och hans range väger mer mot toppar, drag eller stege.
När han betar så försöker jag representera ett färgdrag genom att höja så mycket så att jag (om jag hade färgdrag) skulle bli commitad mot en eventuell push. Detta är ett spel man ser då och då så min förhoppning blir att min motståndare känner till det här "draget" och sätter mej på ett färgdrag.
Om jag var Fi skulle jag sätta mej på typ 56 hjärter som gett mej par och färgdrag på turn. Han kan omöjligtvis tro att 5an gjort att min hand blivit starkade än hans. Han kan inte sätta mej på K5, Q5 eller 95. Och i verkligheten skulle jag inte höjt om jag hade 95 här.
Så förhoppningen är kortfattat att han ska tänka "hade han mej slagen måste han höja på den där dragiga floppen och turn kan inte hjälpt honom så jag måste leda".
Jag höjer stort på turn och han tänker i max 5 sekunder innan han pushar. Här blir jag lite rädd att han ska ha stegen men det är en självklart syn ändå. När han visar upp AK kanske det känns som att han är lite fiskig som inte kan släppa sitt tptk mot en höjning på turn men hade jag varit i hans sits hade jag kanske resonerat likadant, vem vet.

Jaja, det vore roligt att plussa den här månaden och det skulle förvåna mej om jag får en backmånad men vad vet man.
Riggen finns alltid där man minst anar.

Kommentarer
Postat av: Malin

meeeh gratis!! :)

2008-11-17 @ 09:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0