Lite poker och lite IRL

Det blev lite mer lir idag och det gick kasst som vanligt. Det första som händer är att jag förlorar QQ mot AK, JJ mot AT och AK mot AQ så jag fick spendera resterande timme med att ta igen. Slutade mäktiga 90+
5 timmar poker idag borde iaf bidra till rakeback som i nuläget är mitt enda hopp om en break even-månad.
Ber till gud att jag ska dra in ett par tusen imorrn så jag till och med hamnar på plussidan.

I övrigt i mitt liv känns allt ganska tärt. Pokern har gått kasst i ca 3 veckor vilket är enormt påfrestande för psyket.
Min ekonomi går stadigt neråt eftersom jag konsumerar aldelens för mycket och denna pokermånad sänkt min bankrulle en hel del. Jag har fortfarande gott om pengar, men jag ogillar läget och går och oroar mej varje dag.

Crille har dessutom åkt från sundsvall för att dra till estland och knulla horor. Sen kommer han bara hem några få dagar innan han försvinner till sitt säsongsjobb i lofsdalen så då blir man ensam i lägenheten igen.
Han har trots allt i princip bott här till och från i ett halvår så nu blir det förändring i min vardag igen.
Det är inte första året man blir "bästa-kompis-lös" under ett halvår så detta är något jag inte direkt sett fram emot då min vänskapskrets bara blir mindre och mindre.
Utöver denna IRL-downswing så har jag så länge jag kan minnas alltid hamnat i semi-depressioner under vintern.
Senaste vintern gulade jag på pokern ett antal gånger, jag hade bara bott själv i några få månader och jag hade ingen crille. Det höll på att gå ganska illa då jag hamnade i en ganska fet depression (fan vad jag låter emo).

Julafton är en dag på året jag gärna slipper. Det är en meningslös tradition egentligen. När man var mindre handlade allt om julklapparna och nu när man är äldre handlar det om att försöka handla julklappar åt släktingar man inte känner, sitta och kolla på kalle anka som man hatar (senaste året suckade jag och gick mitt under sändningen och fick en utskällning av min moster).

Funderar seriöst på att skippa julen i år. Alltså jag tycker att det är jättemysigt att sitta med päronen och brorsan, glo på tv och dricka glögg. Jag tycker dessutom att det är roligt att ge julklappar till min närmsta familj, men kusiner som jag knappt känner nuförtiden och deras pojkvänner och allt vad det kan vara. Våga vägra jul!

Pers anti-jul lista
1. Tvångsleta julklappar till släktingar man inte har en aning om vad dom vill ha
2. Julbordet. Inte så jävla kul att sitta och käka 2 prinskorvar, 8 köttbullar och en potatis år efter år.
3. Kalle kukanka. Så sjukt ointressant att se samma sak år efter år. När man var yngre var iaf ett par av klippen roliga men nu är det bara tragiskt att ett helt folk sitter och stirrar på skräp på den mest skenheliga av dagar.
4. Tvingas låtsas vara social och sitta och prata i stela konversationer med den där skumma farbrorn eller kusinen.
5. Känna sej dum i huvet när man tackar nej till snaps och dessutom inte sjunger med i snapsvisor (hädelse!)
6. Låtsas bli glad över julklappar och sedan tvingas tacka för grejjer man inte gillar.
7. När man äntligen ska få åka hem så tar det minst ett par timmar för gamlingarna att "ta en kopp kaffe".

Kan tillägga att jag gärna skippar min födelsedag också. Jag hatar uppmärksamhet och meningslösa ritualer.



Tjarrå

Kommentarer
Postat av: IDDE

Det kommer vända både ekonomiskt och socialt ! du måste bara "hang in there" ett tag till.



I er släkt gerom iaf julklappar, min försöker ställa in julklapperiet i år ! :/

2008-11-28 @ 16:03:32
URL: http://cowabungaalltso.blogg.se/
Postat av: Malla

Vill du ha en kram? :)

2008-11-28 @ 16:53:19
Postat av: Per

ja tack

2008-11-28 @ 16:58:07
Postat av: HeatoN

i believe in you pär

2008-11-30 @ 23:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0