Värsta dagen i min pokerkarriär

Har lirat en hel del idag och jag kan börja med att säga att dagsresultatet är ca 2600€-. Inte så jättemycket för att vara "den värsta dagen". Men det är ingen överdrift. Har aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, sett sådana hemska set ups.
Till att börja med förlorade jag 5 av 5 all ins med AK.
På ett bord hände tre roliga händer på rad. Första AK mot 77 på floppen AK7. Handen efter floppar jag topp 2 par och möter floppad färg och handen efter det floppar jag set mot högre set. Superskoj!

Hittade en superfirre som var hade en tendens att beta pott varje gång någon checkade till honom. Jag fick AK UTG och höjde till 14. Det foldas fram till superfisken som ställer med 900€. Jag blixtsynar mina 550€ och blir slagen av hans AQo.

Sista sessionen för dagen gick lite bättre och jag tog igen 1200€.
Medan jag skriver detta sitter jag och kollar när en kille jag har på msn spelar en turnering där förstapris är 250.000€. Det är i nuläget 14 spelare kvar och han är garanterad 8k€. Så sjukt avundsjuk nu.

Uppdatering. han ligger 1a av 9 och är i nuläget garanterad 17000€

Uppdatering2. Han ligger 2a av 7 och är garanterad 32000€
Jävligt imponerande

Åkte som 6a och fick 42000€

420.000kr för några timmars jobb. Inte illa

Kommentarer
Postat av: IDDE

tungt! du kanske borde bli lite mer av en tuneringsspelare? även om de är minimal action

2008-12-15 @ 16:28:10
URL: http://cowabungaalltso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0