Varför gör jag såhär?



Det här är ett jävligt bra exempel på hur kass jag kan vara ibland. Pinsamt att visa denna egentligen, men vafan.
Får bra odds för att syna pre kostar 32 för att vinna 480. Perfekt hand att syna 3-bet med.
Floppen är i princip så bra den kan bli. Finns lite tanke bakom höjningen här. Om jag minihöjer (alltså, höjer exakt så lite som jag får) så ser det ut som set. Höjer jag som normalt (höjningen hade landat på ca 150 då) så ser det ut som set eller KQ. Jag vill självklart inte ge gratiskort till AQ/AK så jag är tvungen att höja.
Höjningen landar på 112 vilket jag vill ska se ut som ett par. Typ QJ eller något i den stilen. Vissa aggrodonks brukar då pusha AK/AQ (dessutom pushar han garanterat QQ KK och AA.
Då händer det jag absolut inte räknat med. Jag får en syn. När han synar där tänker jag att han har exakt AJ, AQ eller AK.
Att syna med AK/AQ där mot mej är såklart värdelöst då min motståndare borde veta att jag inte höjer tom här. Han har inga odds i världen att syna på hålstege heller för den delen.

Turn kommer i princip sämsta kortet i världen och han checkar.
Jag tänker direkt "där satt AK" och checkar bakom.

River kommer 9 vilket i princip dödar min hand totalt.
Han pushar och jag tänker "Ok, han har AK". Tänker några sekunder och kommer fram till att han kan ju faktiskt ha AA/AQ också (i det här läget har jag helt glömt bort att 9an kommit). Jag synar och får sedan skämmas.
Ibland är jag så jävla värdelös. Den här synen ser man inte ens på 0.5/1 på SVS.

Bra Deader. Släng bort 500€. Men vafan, att han synar med hålstege är så jävla uselt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0