Så var november över

Vilken jävla månad.
Har inte haft en sån här dålig månad på över ett halvår. Varit på semi-tilt hela månaden känns det som och man blir mer och mer förstörd i skallen för varje dålig pokersession man spelar. En ond cirkel som är svår att ta sej ur så att säga.

Hur som helst, som mest var jag back 5000€ på själva pokerspelet och det är såklart skandal men jag lyckades ta igen 2500€ de sista dagarna som dessutom gav vände månaden från en minusmånad till en plusmånad, men mycket blev det inte.
Jag landar på ca 1300€ upp.
Räknar med att få ca 200€ till i rakeback från ett par av sidorna som inte uppdaterats än så vi kan räkna på att jag plussat 1500€. En okej lön för dom flesta, men ett uselt resultat för mej.
Denna månad har fått mej att inse att det inte riktigt håller att överkonsumera hela tiden. Blir väl till att skippa att köpa den där blueray-filmen på mediamarkt som jag ändå inte kommer se och sluta bjuda polarna på allt hela tiden (sorry boys).






Den här handhistoriken kan få summera hur månaden har sett ut. Kul va?
Kommer från dagens sista session och är helt färsk.





Här har vi en lite skojjiga historik som man kanske kan utvärdera lite.
Pre: Kallsynar 44 på knappen. CO höjaren känner jag inte igen.

Flopp: Två sätt att spela handen på: Höja eller slowspela (läs: syna)
Hade floppen varit 678 och jag haft 77 hade jag höjt mot "standardspelaren". Folk spelar ofta SC med mellanvärde så det är större chans att jag haft par+öppet stegdrag i sådana fall än set.
Men när floppen är så låg och jag höjer kommer det nästan uteslutande handla om a5 eller set (och då och då en hand som 99 som vill se vart man står).
Han betar pott här vilket får mej att tro att han har ett överpar eller ingenting. Jag antar att den här spelaren är dålig eftersom jag inte känner igenom honom så jag tippar på att jag kan få hans pengar om han har överpar även om jag höjer turn (turnhöjningar brukar få mer respekt än flopphöjningar).
Förhoppningen med att bara syna är att det ska komma ett blankt kort på turn eller att typ bottenparet parar sej. Det sämsta vore om det kom något som får honom att bli rädd för stege om han nu har överpar, men den risken får man ta ibland.

Turn kommer en perfekt 10 som inte skrämmer honom om han har överpar.
Men nu checkar han och jag inser att han inte har något av värde och jag vet inte riktigt hur jag ska få ut mer pengar samtidigt som jag vill skydda min hand mot eventuella hålstegar. En check är utesluten, ibland händer det att han har ett överpar här och kommer checkraisa och jag måste ge honom den chansen eller chansen att bluffa.
Jag väljer att spela lite under halvpott i ett försök att se riktigt svag ut. Dåliga spelare faller ofta för det här och höjer med 0 outs men den här fisken väljer att syna.

River: Fyrtal. Najs.
Dum i huvet som han är ställer han all in med 300 i en 233-pott. Funderar på att slowrolla men orkar inte :)
Han visar upp A7 för dubbel hålstege och jag kammar hem en fin pott.

(ett par händer senare förlorar jag dock mina nyvunna 400 med topp 2 par mot floppat set)

Nya tag mot december nu.
Det ska bli 20k€ hade jag tänkt.

Kommentarer
Postat av: IDDE

bra "räddat" iaf =) gl med 20k

2008-12-02 @ 17:32:40
URL: http://cowabungaalltso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0