It all goes to shit

på två dagar har jag backat ca 7k€. Kul.
Idag gjorde jag något som jag aldrig brukar göra: Skotta. Jag ångrar det absolut inte, är inte tiltad eller något, men det är såklart lite irriterande att förlora så jävla mycket.
Hittade ett 5-10€-bord med 3 superfiskar. Och då menar jag verkligen superfiskar. Började fint och drog in 500€ ganska snabbt. Ett par minuter efter tappar jag ett inköp med QQ mot KK. Killen som hade KK hade innan synat all in med 66 fullstackat så han fick inte så mycket creds direkt. Efter det stog det mest bara still. Fick AQ mot AK 2-betad när jag floppar nötfärgdrag och han nästnöt. Bet flopp, check check turn och på river kommer såklart ett ess så det ska kosta pengar.
Ingen monsterpott men ändå.
Fick AA 3 gånger. Dom första två fick jag ingen action, och tredje gången fick jag den fina floppen 456ruter och jag satt med spader och klöver ess på handen. Jag betar flopp och turn och på river kommer sista rutern. Fi checkar och jag checkar bakom. Han vinner med AQ (nötfärg). Så AA mot AQ har vi på meritlistan också. Ingen jättepott det heller.
Fick dessutom lägga AK pre.
Utg höjer, sb 3-betar. Jag i bb 4-betar. utg ställer. Jag suckar, foldar och han visar upp AA. Kostade 300€ men det känns skönt att jag hittade folden.


Spelade samtidigt 2-4 och 1-2 (spelar där det finns action och fisk).
AK mot AA pre all in var det första som hände. under ca två timmar hände blev det inga stora potter men varje gång jag hade överpar förlorade jag mot något diverse skräp som hittat nöten på turn.
Dom gånger jag c-betade tom och fick tex färgdrag på turn blev jag höjd och var tvungen att lägga. Många bäckar små blev 4k (det rimmar).
Det sista som tog musten ur mej var på 2-4. En lös postfloppsaggrodonk som synade det mesta pre flopp (inklusive 3-bettade potter han inte var inblandad i till att börja med).
AA mot hans QQ pre all in. förlust.

Sen har vi en roligare hand. Utg höjer, jag 3-bettar KK på knappen. Aggrodonken i SB synar och utg synar.
Flopp T54. check fram till mej som bettar 110 i en 150-pott. Aggrodonk synar och utg ställer fullstackad. Jag raisar all in och aggrodonk foldar.
Turn J river 9.
Han visar upp 99 och jag förlorar en 1000-pott.

Hade jag vunnit dom två hade jag alltså haft 1800 mer i rullen vilket hade gjort en fet minusdag till en mer hanterbar minusdag.

Jag är inte så tiltad som jag skulle kunna vara, men det känns jävligt jobbigt att ha två kukdagar i rad efter den lysande starten jag fick på december och dessutom det usla resultat jag hade i november.
Men vafan. Imorrn sitter jag väl vid borden igen och hamrar på bet-knappen.

En annan lustig sak var att jag såg på Hostage med bruce willis idag. Det var två "cd's" som  jag laddade ner. Rarade upp den första, slog igång och tyckte att det var en konstig start på en film men tänkte inte mer på det.
Efter en timme upptäckte jag att jag hade råkat börja kolla på cd2 av misstag. Så nu har jag sett sista halvan på hostage.
Hurra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0